Nedostatak magnezija simptomi

Cink, bakar i magnezij važni su minerali koji nas štite od stresa (naročito magnezij), održavaju našu kožu i kosu nježnom (naročito cink) i sprečavaju nastanak anemije (naročito bakar jer pomaže željezu prilikom stvaranja crvenih krvnih zrnaca)




Datum objave: Petak, 03. rujna 2010.
Preuzeto: jutarnji.hr
Nedostatak magnezija simptomi

Nedostatak magnezija simptomi

Bezvoljni ste? Možda vam trebaju minerali

Ponukana temom koja je ove godine predstavljena u sklopu Festivala znanosti, još sam se jednom uvjerila u činjenicu koliko su elementi u tragovima (minerali) važni za naš organizam i koliko malo znamo o njihovo ulozi. Djelovanje svakog minerala, odnosno elementa u tragovima na naš organizam ovisi o količini koja je prisutna ili o onoj koju smo unijeli u organizam.

Svaki element ima biološko, farmakološko i toksično djelovanje. Način djelovanja nekog minerala u odnosu na unesenu količinu ovisi o spolu, dobi, zdravstvenom stanju i načinu prehrane pojedinca.

Često nam se događa da se bez nekog posebnog razloga osjećamo loše i bezvoljno. Možda je upravo tada riječ o nedostatku nekog važnog minerala u našem organizmu.

Osim neadekvatnog načina prehrane i neurednog života, dugotrajno uzimanje lijekova poput hormona, protuupalnih lijekova, lijekova protiv boli te prekomjerno konzumiranje alkohola, pušenje, pa čak i svakodnevno pijenje velikih količina kave i čaja rezultirat će manjkom minerala u organizmu.

Vegetarijanci bi morali posebno voditi računa o raznovrsnoj prehrani upotrebom namirnica koje svojim nutritivnim sastavom mogu zadovoljiti potrebu za mineralima, a da pritom vlaknaste tvari kojih u vegetarijanskoj prehrani ima znatno više nego u uobičajenoj, “normalnoj” prehrani ne smetaju resorpciji minerala u krvotok. Vegetarijancima često nedostaju željezo i cink, a onima koji ne jedu mliječne proizvode često manjka i kalcij.

Osobe koje dulje uzimaju antibiotike i diuretike moraju voditi računa o tome da mogu gubiti kalij iz organizma i zbog toga često osjećaju trnce rukama i nogama i grčenje mišića, a javljaju se i tegobe oko živčanih podražaja. Na njihovu jelovniku svakodnevno bi se morale naći banane, sirovo povrće, sok od rajčice, žitarice te voćni sokovi kako bi nadoknadili nedostatak kalija.

Konzumiranjem svih namirnica, a posebno morskih plodova uspješno osiguravamo unos joda u naš organizam, iako se danas zagovara upotreba jodirane soli kao nužna za osiguranje unosa joda. Činjenica je da nam previše joda koji kroz sol dobivamo nije potrebna - zato razumno s upotrebom soli i joda.

Cink, bakar i magnezij važni su minerali koji nas štite od stresa (naročito magnezij), održavaju našu kožu i kosu nježnom (naročito cink) i sprečavaju nastanak anemije (naročito bakar jer pomaže željezu prilikom stvaranja crvenih krvnih zrnaca).

Ova tri elementa nedostaju kod žena koje pate od predmenstrualnog sindroma, imaju krhku kosu, nokte i tanku kožu. Potrebno je napomenuti da prilikom upotrebe dodatnih preparata u obliku mineralnih nadopuna (tableta) treba voditi računa o uputama za upotrebu koje daje proizvođač jer se vrlo lako može dogoditi da se nekontroliranim unosom predozira organizam.

Nedostatak magnezija simptomi

Nedostatak magnezija simptomi
Nedostatak magnezija simptomi
Nedostatak magnezija simptomi

Facebook komentari

Indeks A - Ž

A

B

C

Ć

C

Č

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

R

S

Š

T

U

V

Y

Z

Ž