Kako smršaviti bez dijete

Najbolje je gubiti oko pola kilograma tjedno što se postiže promjenom prehrambenih navika, odnosno blagim smanjenjem dnevnog unosa kalorija




Datum objave: Srijeda, 26. svibnja 2010.
Preuzeto: jutarnji.hr
Kako smršaviti bez dijete

Kako smršaviti bez dijete

Višak kilograma značajno povećava opasnost od moždanog udara! Ono što se samo godinama pretpostavljalo potvrdilo je najnovije talijansko istraživanje u kojem je uspoređeno čak 25 studija tijekom četiri godine. “Čak i povećana tjelesna težina, a ne samo debljina, može povećati opasnost od ishemijskog moždanog udara za čak 22 posto, a kod onih debelih za 64 posto”, tvrdi dr. Pasquale Strazzullo sa Sveučilišta u Napulju.

Neprimjetno debljanje

Riječju, znanstvenici su dokazali da postoji direktna povezanost moždanog udara uzrokovanog “stiskanjem” arterija što onemogućava dovod kisika u mozak, jer višak kilograma taloži plak na krvne žile koje se zato lakše začepe. No, nije samo opasnost od moždanog udara povezana s viškom kilograma, već i brojne druge bolesti koje ne samo da čine život nekvalitetnijim već i direktno utječu na dužinu života.

Nerijetko smo skloni krenuti na rigorozne dijete ili čak gladovati tek kad od povećeg trbuha ne možemo vezati vezice na cipelama ili kad se penjući na prvi kat osjećamo kao da smo osvojili oveću planinu. Nije rijetkost da se i ne obaziremo čak ni na te jasne znakove viška kilograma - jer ipak smo još uvijek zdravi!

Ipak, stručnjaci upozoravaju da brinuti o vlastitoj težini trebamo svakodnevno. Kad vaga pokaže kilogram ili dva viška valja učiniti nešto da bismo se brzo vratili “u normalu”. No, kad izostane pravodobna briga kilogrami se slažu iz dana u dan i već s jednim pecivom viška dnevno u jednoj godini “zaradit” ćemo šest do osam kilograma. Srećom, obrnutim procesom, a to znači odreći se svakog dana 200 kalorija, može se godišnje izgubiti i više od devet kilograma. Kako bismo izbjegli “iznenađenje” viška kilograma trebali bismo svakog tjedna na vagu.

Prof. dr. Mirko Koršić, iz Klinike za internu medicinu KBC-a Zagreb, ističe da nije dobro gubiti kilograme u kratkom vremenu jer će se oni, pa čak i pokoji više, još brže vratiti.

“Najbolje je gubiti oko pola kilograma tjedno što se postiže promjenom prehrambenih navika, odnosno blagim smanjenjem dnevnog unosa kalorija“, kaže prof. dr. Koršić.

Također ističe da je puno bolje imati više malih obroka negoli dva ili tri značajno opterećena kalorijama.

A kako se svakih desetak godina nakon 30. smanjuje matabolizam tome bi trebalo prilagoditi i unos kalorija. U suprotnom teško ćemo izlaziti na kraj s viškom kilograma koji će onda malo po malo rezultirati visokim krvnim tlakom, dijabetesom, srčanim bolestima...

Kako smršaviti bez dijete

Kako smršaviti bez dijete
Kako smršaviti bez dijete
Kako smršaviti bez dijete

Facebook komentari

Indeks A - Ž

A

B

C

Ć

C

Č

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

R

S

Š

T

U

V

Y

Z

Ž